U Cazinu je održan prvi “Chest Fest”, festival kestena, kojem je cilj promocija proizvoda od kestena i razvoj turističkih kapaciteta ovog kraja.

„U suradnji sa Gradskom upravom Cazina došli smo na ideju da na ovakav način promoviramo ono najveće bogatstvo koje Cazin ima, a to je kesten, kestenove šume i, naravno, kestenov med koji je brendiran i jedinstven po tome u BiH i šire. Na značaj ovih resursa ukazat ćemo nizom kulturnih, sportskih i zabavnih sadržaja, kako bismo ih usmjerili u turistički i privredni razvoj ovog kraja”, kazao je Ermin Beganović, direktor Kulturnog centra Cazin.

Od 2010. godine cazinski kestenov med je brendiran i upisan u intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine, čime je zagarantirana kvaliteta, ali i očuvana autohtonost ovog meda u Bosanskoj krajini.

Jedinstveni je proizvod koji ima jasnu oznaku geografskog porijekla, što može biti jak turistički potencijal, i organizacija samog festivala je išla u tom smjeru da ponudimo i našim građanima i gostima proizvode od kestena i da promovišemo naš grad i prirodne ljepote koje imamo“, dodao je Beganović u razgovoru za Anadolu Agency (AA).

Od kestena se može napraviti 350 različitih proizvoda i delicija čija je kvaliteta neupitna i korisna za zdravlje.

Kesten kao resurs nas može povezati sa najvećim turističkim sadržajima. Malo je površina u svijetu koje obiluju kestenom, a ništa ne radimo da imamo plantažni kesten i na tome se mora raditi. Kilogram brašna od kestena košta 35 KM, a prženi kesten je bogat vitaminima i mineralima, i upravo ga to izdvaja od ostalih orašastih plodova i zato ga moramo čuvati“, objasnio je Šefik Rošić, višestruko nagrađivani pčelar i uzgajivač prirodnih biljaka iz Cazina.

Organizatori festivala smatraju da se resursi, odnosno bogate kesetenove šume i brendirani kestenov med moraju usmjeriti na razvoj turizma, ekonomije i poljoprivredne proizvodnje.

Od 2010. godine smo upisani u registar intelektualnog vlasništva i prvi je to upisani proizvod animalnog porijekla u BiH, a 2017. je upisan i u svjetski registar. Samim tim smo svim pčelarima omogućili opstanak i obavezu očuvanja kvaliteta. Brendirani proizvod mora biti pod veterinarskim i svakim drugim nadzorom, proći sve kontrole i biti usklađen sa pravilnicima Evropske unije, mi imamo to, ali je bitno da naše institucije pomognu našim pčelarima i da se zanavljaju pčelari“, rekao je Rošić.

U okviru Festivala organizirane su radionice za djecu i stručna predavanja, a u centru Cazina postavljene su drvene kućice u kojima se prodaju proizvodi od kestena.

Završna manifestacija ovog festivala je upriličena u nedjelju 31.10. pješačenjem kestenovim šumama Grada Cazin.

U prilogu snimak BHRT-a.

Izvor AA.

Posjetioci: od 05.11.2021 8502